Detik Pemergianmu


بسم الله الرحمن الرحيم 
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على رسوله الأمين، وعلى آله وصحبه أجمعين، أما بعد؛

Saya terjumpa video ni di You Tube. Saja nak kongsikan di blog ni moga dapat dihayati oleh kita semua. Detik pemergianmu ya Rasulullah.



Walaupun sudah menemui Ilahi yang Maha Esa, marilah kita sama-sama mengamalkan Sunnah baginda semampu yang mungkin. Bagi saya, masih banyak yang belum diamalkan seperti mana saranan baginda. Moga kita semua menjadi umat Muhammad yang dibanggakan oleh Nabi kita sendiri.

 Rasulullah berwasiat kepada kita dengan sabdanya :

"فإنه من يعش منكم فسيرى اختلافاً كثيراً ، فعليكم بسنتي وسنة الخلفاء الراشدين المهديين من بعدي ، تمسكوا بها وعضوا عليها بالنواجذ ، وإياكم ومحدثات الأمور ، فإن كل محدثة بدعة ، وكل بدعة ضلالة"
 
Maksudnya: " Sesungguhnya sesiapa yang hidup dikalangan kamu semua akan kamu lihat perselisihan yang banyak. Maka berpeganglah dengan sunnahku dan sunnah Khulafa' Arrasyidin selepasku. berpeganglah kamu dengannya dan gigitlah dengan geraham (berpegang teguh ). Dan jauhkanlah diri kamu daripada perkara-perkara baru dalam agama, sesungguhnya setiap yang baharu itu adalah bid'ah dan bid'ah itu adalah sesat "



Zakaria Md Yusoff
Newcastle, Australia.

1 comments:

Zakaria Md Yusoff said...

Mari kita banyakkan selawat ke atas Baginda.

About this blog